Livraison gratuite à partir de 50€ en BE (à partir de 65€ aux Pays-Bas)

Termes et conditions

Conditions générales de vente

Article 1. Informations sur la société

Deze website en webshop is eigendom van de firma “Winters, Elke”, met maatschappelijke zetel te 3600 Genk, Tronkstraat 13, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder nummer 0803.459.116 met BTW nummer BE0803.459.116. Hierna vernoemd als “Grimeershop”.

Article 2. Applicabilité

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke bestelling die is geplaatst bij Grimeershop.be en op elke overeenkomst die navolgend tot stand komt tussen Winters Elke en de klant. Winters Elke behoudt zich het recht voor deze algemene verkoopsvoorwaarden te allen tijde te wijzigen door het publiceren van een nieuwe versie.

Article 3. Commande en ligne

3.1 Grimeershop.be se réserve le droit de refuser une commande en cas de force majeure, d'épuisement des stocks, de soupçon sérieux d'abus de droit ou de mauvaise foi. Lors d'une commande personnalisée, un devis est établi sur la base des informations fournies par le client. Le client assume l'entière responsabilité de leur exactitude.

3.2 De bestelprocedure via Grimeershop verloopt als volgt :

Sélectionnez le produit souhaité et ajoutez-le au panier appuyez sur le bouton "Continuer la commande", après quoi le choix de livraison, le mode de paiement et l'adresse vous seront demandés. Appuyez sur le bouton "Passer la commande" pour confirmer la commande et effectuer le paiement via un site sécurisé. connexion à gérer.

Na het bestellen stuurt Grimeershop een orderbevestiging per e-mail uit.

Indien de producten op voorraad zijn, wordt een tweede e-mail verstuurd wanneer de winkel je bestelling heeft verzonden. Bestellingen hebben 2 à 3 werkdagen nodig om verwerkt te worden. Daarna leveren we ze over aan Bpost. Ze hebben op hun beurt nog 1 à 2 werkdagen nodig om uit te leveren.

Article 4. L'accord

4.1 Le contrat est conclu, sous réserve des dispositions de l'article 4.4, au moment de l'acceptation par le client de l'offre et du respect des conditions fixées.

3.3 Chaque offre contient des informations telles qu'il est clair pour le client quels sont les droits et obligations associés à l'acceptation de l'offre. Si une offre a une durée de validité limitée ou est soumise à conditions, cela sera expressément indiqué dans l'offre.

4.2 Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Grimeershop onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Grimeershop is bevestigd, kan de klant de overeenkomst ontbinden.

4.3 Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Grimeershop passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de klant elektronisch kan betalen, zal Grimeershop daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4.4 Grimeershop kan zich binnen de wettelijke grenzen op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Grimeershop op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is Grimeershop gerechtigd gemotiveerd een bestelling te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

Article 5. Achats en ligne

4.5 Grimeershop zal uiterlijk bij levering van het product aan de klant de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de klant op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen: de voornaamste kenmerken van het/ de product(en); de totale prijs van het/de product(en), alle belastingen en extra kosten inbegrepen; de wijze van betaling; de voorwaarden, de termijn en de modaliteiten voor het uitoefenen door de klant-consument van het herroepingsrecht.

Article 6. Conditions de livraison et d'expédition

6.1 Les produits sont livrés en Belgique et aux Pays-Bas.

6.2 Grimeershop streeft ernaar de producten te leveren binnen de termijn aangegeven op het ogenblik van bestelling (deze termijn wordt geactualiseerd in de bevestiging van de bestelling). De leveringstermijnen wordt in de mate van het mogelijke gerespecteerd. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft de klant geen recht op enig welke vergoeding. Grimeershop is niet verantwoordelijk voor vertragingen van haar leveranciers of transportfirma’s. Wanneer er door overmacht of andere onvoorziene omstandigheden abnormale vertraging in de leveringstermijn zou zijn, hetzij bij Grimeershop zelf, hetzij bij haar leveranciers, zal Grimeershop de klant hiervan onverwijld op de hoogte brengen, inclusief informatie over de geactualiseerde leveringstermijn.

6.3 Grimeershop is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onjuiste en/of onvolledige gegevens verstrekt door de klant. Foutieve leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de klant en kunnen aanleiding geven tot extra kosten die ten laste zijn van de klant.

6.4 Indien de klant een wijze van levering verzoekt die afwijkt van de door Grimeershop toegepaste wijze, dan zullen de eventuele supplementaire kosten worden doorgerekend aan de klant.

6.5 Les risques de perte et de détérioration des produits sont transférés au client au moment de la livraison. Toutefois, si le client ne respecte pas ses obligations contractuelles, le risque de perte et d'endommagement des produits sera transféré au client au moment où la livraison aurait dû avoir lieu sans manquement aux obligations de la part du client.

6.6 Les clients peuvent annuler sans frais si, pour quelque raison que ce soit, les marchandises ne peuvent pas être livrées dans les 30 jours suivant la conclusion du contrat et ce conformément à l'art. VI.43 du Code de droit économique.

Article 7. Dispositions concernant la réception

7.1 Le client est tenu de vérifier le nombre et l'état des produits lors de la livraison.

7.2 In geval van schade of indien de levering niet overeenkomt met de bestelling, dient de klant Grimeershop hierover te informeren middels een aangetekend schrijven binnen een termijn van zeven werkdagen te rekenen vanaf de ontvangst van het product/de producten. In dergelijke geval zal Grimeershop ter vervanging nieuwe identieke producten leveren of het factuurbedrag terugbetalen aan de klant. Indien schade of niet-conformiteit van de levering niet gemeld wordt aan Grimeershop binnen voormelde termijn, behoudt Grimeershop zich het recht voor om omruiling te weigeren evenals terugbetaling.

7.3 Indien de klant, nadat Grimeershop een bevestiging van verzending van het product heeft toegestuurd aan de klant, het product niet heeft ontvangen binnen een termijn van zeven dagen, dient zij Grimeershop hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen, zodat Grimeershop kan nagaan wat met de zending gebeurd is. Indien de zending inderdaad verloren is, stuurt Grimeershop een nieuwe zending toe aan de klant zonder bijkomende kosten. Evenwel betreffen de door klanten verstuurde terugzendingen die verloren geraken, de verantwoordelijkheid van de klant, niet van Grimeershop.

Article 8. Prix – facturation

8.1 Tous les prix indiqués incluent toujours la TVA. Si des frais de transport, de réservation ou administratifs sont facturés, cela sera indiqué séparément. Des frais supplémentaires seront facturés pour les envois recommandés et express (sur demande uniquement).

8.2 Toutes les commandes seront facturées aux tarifs en vigueur sur le site Internet au jour même. Les commandes sont facturées conformément au taux de TVA en vigueur au jour de la commande.

8.3 Grimeershop behoudt zich het recht voor om de op de website vermelde prijzen te wijzigen wanneer er zich prijswijzigingen voordoen.

Article 9. Réserve de propriété

De geleverde goederen blijven eigendom van Grimeershop tot na volledige betaling van de prijs, inclusief alle kosten en lasten.

Article 10. Retours – droit de rétractation

10.1 Les dispositions du présent article s'appliquent uniquement aux clients qui achètent des produits en ligne en leur qualité de consommateur (personne physique agissant à des fins extérieures à son activité commerciale, commerciale, artisanale ou libérale).

10.2 Le client a le droit de résilier le contrat d'achat du produit commandé dans un délai de 14 jours sans indication de motifs. Ce délai expire 14 jours après le jour où :

(a) vous (ou quelqu'un agissant en votre nom) prenez possession de l'article acheté ;

(b) vous (ou quelqu'un agissant en votre nom) prenez possession du dernier bien acheté ou d'une partie de celui-ci (en cas de livraison de plusieurs biens ou pièces dans le cadre d'une même commande) ;

(c) vous (ou quelqu'un agissant en votre nom) acquérez la possession physique du premier bien (dans le cas d'une livraison régulière de biens pendant une certaine période).

10.3 Om het herroepingsrecht uit te oefenen moet u Grimeershop op ondubbelzinnige wijze meedelen dat u beslist om de overeenkomst te herroepen. U kan dit doen per post of e-mail.

10.4 Wanneer de klant gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, dient deze onmiddellijk en uiterlijk binnen de 14 dagen na de dag waarop hij/zij ons meedeelde dat hij/zij de overeenkomst herroept, het aangekochte goed terug te sturen naar Winters, Elke, Tronkstraat 13 te 3600 Genk. De gemaakte retour zendkosten en/of transportkosten zijn ten laste van de klant. De klant verbindt er zich toe het goed in perfecte staat, in originele verpakking en vergezeld van de factuur of leveringsbon terug te sturen naar Winters, Elke, Tronkstraat 13 te 3600 Genk. Bij beschadiging of onvolledige terugzending behouden we ons het recht voor aan de consument een schadevergoeding aan te rekenen gelijk aan de waardevermindering van het goed dat het gevolg is van het behandelen van het goed dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van het goed vast te stellen.

10.5 Grimeershop verbindt er zich toe binnen de 14 dagen nadat wij door u op de hoogte werden gebracht van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen en van zodra wij het goed hebben teruggekregen, of nadat u aantoont dit terug aan ons verzonden te hebben, alle van de consument ontvangen betalingen terug te betalen.

Article 11. Paiement des marchandises

11.1 De facturen worden met de producten meegestuurd of naar het factuuradres gestuurd, indien dit afwijkt van het afleveradres. De facturen zijn betaalbaar op de zetel van Grimeershop op de vervaldag, netto zonder korting, tenzij anders op de factuur vermeld.

11.2 Behoudens uitdrukkelijke toestemming geeft een klacht die is neergelegd bij Grimeershop de klant niet het recht om een openstaande betaling of een gedeelte daarvan te staken, uit te stellen of hierop een vergoeding in zijn voordeel toe te passen

11.3 Grimeershop behoudt zich het recht voor om iedere nieuwe bestelling te weigeren indien er achterstallige facturen openblijven tot het moment van de volledige betaling van alle openstaande facturen van de klant.

11.4 Les factures seront majorées à l'échéance, de plein droit et sans mise en demeure, avec un intérêt conventionnel de 1% par mois. En outre, le montant de la facture sera majoré de 10% avec un minimum de 125,00 EUR, automatiquement et sans mise en demeure, dès qu'une facture n'aura pas été payée à son échéance, et ce par voie d'une clause dommage et intérêts conventionnelle. Si une facture n’est pas payée à la date d’échéance, toutes les factures impayées deviennent exigibles.

Article 12. Garantie et gestion des réclamations

12.1 Les produits bénéficient de la garantie prévue par la loi du 21 septembre 2004 relative à la protection des consommateurs lors de la vente de biens de consommation. Cette loi offre au consommateur une garantie en cas de non-conformité du bien de consommation, c'est à dire lorsque le bien livré ne correspond pas au bien demandé ou commandé. Le consommateur ne peut invoquer la garantie légale pour des changements de délai ou de lieu de livraison ou pour des défauts dont il avait connaissance au moment de la vente. La garantie légale peut être invoquée si la non-conformité du bien livré est constatée dans un délai de 2 ans à compter de la délivrance du bien. Cette garantie légale débute dès la livraison du bien au consommateur.

12.2 Bij vragen, opmerkingen of klachten kan de klant op elk moment contact opnemen met Grimeershop via de contactgegevens vermeld op de website. Grimeershop zal het verzoek van de klant zo spoedig als redelijkerwijze mogelijk in behandeling nemen en zal contact opnemen met de betrokken klant. Indien de vraag, opmerking of klacht betrekking heeft op de garantie, moet in beginsel de fabrikant/producent betrokken worden, zodat de behandeling van het verzoek of de klacht meer tijd in beslag kan nemen.

Article 13. Droits de propriété intellectuelle

De inhoud van deze website, met inbegrip van de naam, logo’s, foto’s, product- en bedrijfsnamen, teksten, tekeningen, beelden, informatie en dergelijke zijn beschermd door intellectuele rechten en behoren toe aan Grimeershop en/of rechthoudende derden. Niets mag gebruikt worden zonder voorafgaande en uitdrukkelijke toestemming.

Article 14. Confidentialité – politique de données

14.1 Grimeershop verkoopt persoonlijke gegevens van klanten niet aan derden en behandelt deze strikt conform de van toepassing zijnde wetgeving en haar beleid met betrekking tot vertrouwelijkheid. Het privacybeleid van Grimeershop is gepubliceerd op haar website.

14.2 Conformément à la loi applicable, le client dispose d'un droit d'accès et de rectification de ses données personnelles.

Article 15. Droit applicable – règlement des litiges

15.1 En cas de litige, le droit belge s'applique.

15.2 Les parties conviennent par la présente de régler tout litige avant tout entre elles de manière informelle et de faire preuve de la plus grande discrétion. Si l’arrangement informel susmentionné n’aboutit pas à une solution, le litige sera soumis aux tribunaux ordinaires. Les cours et tribunaux de l'arrondissement judiciaire, département de Courtrai ont compétence exclusive pour connaître de tout litige découlant de ou lié au présent Contrat qui n'est pas résolu conformément à la procédure informelle susmentionnée.

15.3 En cas de règlement amiable du litige, le Médiateur de la Consommation du SPF Economie est habilité à recevoir toute demande de règlement amiable des litiges de consommation. Celui-ci traitera à son tour la demande elle-même ou la transmettra à une entité qualifiée. Vous pouvez joindre le Service Consommateurs via ce lien : http://www.consumentenombudsdienst.be/nl

15.4 En cas de litiges à caractère transfrontalier, vous pouvez également vous appuyer sur la plateforme de résolution des litiges en ligne de l'Union européenne via ce lien : http://ec.europa.eu/odr

15.5 Grimeershop heeft het Reglement van het UNIZO e-commerce label onderschreven. Dit reglement is beschikbaar op http://www.unizo.be/ecommercelabel/ waar u ook terecht kan om klachten of geschillen buitengerechtelijk te regelen via de klachtenprocedure van UNIZO.

Article 16. Coordonnées

Winters, Elke

Tronkstraat 13

3600 Genk

België

BTW BE0803.459.116

E-mail: grime_elke@outlook.com

Tel: 0470/61 97 65

fr_BEFR